La importància de la postproducció en un esdeveniment
A l’hora de desenvolupar un esdeveniment, tan important és el contingut del mateix, com la planificació de xarxes socials, la decoració, l’escenografia, el so i en general la incorporació de tots aquests equips audiovisuals que van a complementar l’acte i a afavorir el seu èxit. L’enregistrament d’un esdeveniment o de diferents elements del mateix cada dia adquireix més importància, doncs el contingut audiovisual és clau per a l’estratègia de moltes empreses. Per tant, avui volem centrar-nos en aquesta postproducció duia a terme després del desenvolupament d’un esdeveniment.
La postproducció fa referència a l’etapa final de la producció. Per a això, hem d’explicar primer amb aquesta matèria primera i aquests bruts que van a donar forma al resultat final. Una bona recopilació de vídeo i so és clau per començar a treballar. És important saber seleccionar el material adequat i anar afegint els elements necessaris, el off, els efectes de so, efectes de vídeo, text… L’objectiu és donar-li forma al contingut d’una manera cridanera, que aporti un plus i reflecteixi els valors de l’empresa, en cada cas. La postproducció perfila i retoca detalls i permet millorar unes imatges a través d’un tractament específic que pot afavorir el color, la llum, el so i els matisos de cadascuna de les escenes.
Igual que la postproducció en cinema és fonamental per a l’èxit de la pel·lícula, també ho és en molts altres contextos. En l’enregistrament d’un concert, per exemple, o d’una exposició o d’un esdeveniment de presentació d’empresa. Una bona edició de vídeo és sinònim d’un gran resultat. Cal planificar, produir, editar, distribuir i analitzar. Cadascun d’aquests aspectes és fonamental per valorar els objectius programats prèviament.
És per això, que el treball no acaba amb la realització de l’esdeveniment. Després del desenvolupament del mateix i deixant de costat la part més tècnica de postproducció del contingut audiovisual, és important també abordar una sèrie d’aspectes per així plasmar els objectius aconseguits. Conèixer l’enfocament, les reaccions dels assistents, les interaccions creades en xarxes socials, en els mitjans, els contactes obtinguts i en general, mesurar l’èxit o fracàs de l’esdeveniment és igual d’important que la seva planificació i desenvolupament.