Blog

La importancia de la campaña online de un evento

La importància de la campanya online d’un esdeveniment

A l’hora d’organitzar un esdeveniment, no només hem de tenir en compte tots els aspectes de planificació i desenvolupament, personal, lloc, escenari, tecnologia, assistents… Una altra de les parts fonamentals d’un esdeveniment i que afavorirà la promoció i divulgació del mateix, fa referència a la campanya online. Tot un seguit d’accions que portarem a terme per difondre l’esdeveniment i així multiplicar el seu abast. Avui ens centrem en aquest aspecte.

El màrqueting i la comunicació del teu esdeveniment són claus per arribar al teu públic objectiu i aconseguir un major nombre d’assistents, que se sentin partícips, s’involucrin… De res serveix complir amb els altres requisits de logística i organització, si no realitzem una campanya de promoció i el nostre target no acudeix a l’esdeveniment. En aquest cas, ens centrem en els mitjans online on hem de centrar les accions, tant abans, durant com després de l’esdeveniment.

Les xarxes socials són un canal de comunicació creatiu, ràpid i aquí és on vas a trobar al teu públic. Twitter, Facebook i Instagram et van a ajudar a multiplicar l’expectació del teu esdeveniment. Comparteix fotos, vídeos, infografies de l’organització, experiències, realitza concursos… involucra al públic. Contacta amb influencers del teu sector, defineix un hashtag que afavoreixi la viralización del teu esdeveniment, també en temps real.

Linkedin també ocupa un lloc principal per a esdeveniments d’empresa al permetre’t crear grups especialitzats i assolir així un públic professional amb accions corporatives. Les accions d’email màrqueting també adquireixen molta importància, ja que et permeten segmentar el públic amb missatges totalment personalitzats i campanyes econòmiques.

El contingut audiovisual està adquirint un paper clau en la xarxa, de manera que has d’apostar per ell per promocionar l’esdeveniment. Crea una necessitat en el públic i aconseguiràs multiplicar l’assistència. El blog també és important per informar, presentar i difondre el teu esdeveniment. El màrqueting de continguts segueix sent el rei a Internet.

No t’oblidis d’apostar per la retransmissió de l’esdeveniment via streaming per arribar a un major nombre d’assistents i així continuar la teva estratègia de difusió a la xarxa.

La teva campanya online no finalitza quan acaba l’esdeveniment. És aquí quan has de treure conclusions, realitzar informes, agrair l’assistència, difondre vídeos i apostar per publicacions en altres mitjans o blogs especialitzats. I tu, has fet alguna d’aquestes accions per promocionar el teu esdeveniment? A què estàs esperant?.