Blog

¿Cómo organizar una maratón?

Com organitzar una marató?

És època de maratons, de carreres, d’esdeveniments esportius a l’aire lliure que posen fi a un treball de diversos mesos, ja que organitzar una marató és una tasca que requereix d’una gran planificació prèvia i de molta organització. Es necessita prestar atenció a un gran nombre d’aspectes si es vol assolir l’èxit en un esdeveniment esportiu. És més important fins i tot el «abans» de l’acte, que el desenvolupament, ja que del treball previ depèn el resultat. Per això, avui volem centrar-nos en l’organització d’aquest tipus d’esdeveniments esportius.

  1. Organitzar una marató requereix d’una planificació prèvia d’almenys 6 mesos. Es tracta d’un esdeveniment de grans característiques i per això requereix d’un gran treball. Necessites permisos, tot un seguit de pressupostos, seguretat, patrocinis, personal suficient, voluntaris, una localització…
  2. L’ anàlisi previ de la situació és el punt de partida per començar amb l’organització i mobilització de cada un dels aspectes implicats. Presta atenció a les dates que esculls, a la localització, als voltants de l’esdeveniment, als serveis propers… Qualsevol detall és crucial en aquest tipus d’esdeveniments.
  3. La paraula clau d’aquests esdeveniments és la logística.
  4. Compta amb els equips audiovisuals necessaris per al desenvolupament de la carrera, marcadors, pantalles, equips informàtics… a més dels elements de l’escenografia per al lliurament de premis (escenari, tarimes, stands …). La tecnologia és una part fonamental de la carrera i marcarà l’èxit final de l’esdeveniment. Aquest aspecte és important tant per al abans com per al després de l’esdeveniment.
  5. Crea una pàgina web i una app amb tota la informació necessària per als participants, voluntaris i treballadors.
  6. Promociona el teu esdeveniment amb tota mena d’accions físiques i online a les xarxes socials. Productes de merchandising i espais publicitaris en mitjans.
  7. Durant el desenvolupament de la carrera, coordinació constant i permanent atenció al client.
  8. Analitza els resultats i el desenvolupament de l’esdeveniment amb l’objectiu de mantenir o modificar possibles errors de cara a futurs edicions.

Aquests són només alguns dels aspectes que s’han de tenir en compte a l’hora de desenvolupar una marató. Sens dubte, organitzar un esdeveniment esportiu d’aquestes característiques no és una tasca senzilla i requereix de molta feina. Per això, des de Stereo Rent t’ajudem a que el teu esdeveniment compleixi amb les expectatives i assoleixi l’èxit esperat.