Blog

Las claves del éxito en la organización de eventos

Les claus de l’èxit en l’organització d’esdeveniments

L’organització d’esdeveniments és cada dia més important per a les empreses ja que és el principal nexe d’unió entre clients i marques. Es tracta d’un aspecte fonamental dins de l’estratègia de màrqueting i comunicació però s’ha de fer de manera correcta, ja que un mal esdeveniment pot repercutir negativament en el creixement d’una companyia. No hi ha una recepta de l’èxit clara, el que sí que hi ha són una sèrie de claus que s’han de tenir en compte perquè un esdeveniment compleixi almenys amb els requisits necessaris en pro del seu bon desenvolupament i possible èxit.

  1. En primer lloc, és important saber quin és l’objectiu principal d’una empresa a l’hora d’organitzar un esdeveniment. És l’inici de tot acte i el punt de partida, ja que és molt diferent per exemple, buscar la fidelització de clients propers per al que s’ha de realitzar un esdeveniment més íntim i mimat, que presentar un producte a nivell general.
  2. Posa’t en el lloc del client i pensa en el que t’agradaria trobar-te en un esdeveniment. Respon i resol preguntes i compleix les expectatives del teu públic o públic objectiu. L’esdeveniment es fa per i per a ells.
  3. Deixa l’organització de l’esdeveniment en mans d’experts i permet que t’assessorin de forma professional perquè organitzar un acte no és gens senzill i cal tenir en compte multitud d’aspectes. Això és clau per a l’èxit final.
  4. Cuida cadascun dels detalls i els aspectes de l’esdeveniment. Has de pensar en la tecnologia i els equips audiovisuals necessaris, el lloc idoni per a la celebració de l’esdeveniment, els ponents, el públic, el com arribar, el càtering, l’ambient, les invitacions… Assolir l’èxit passa per desenvolupar a la perfecció cada un d’aquests elements.
  5. Transmet la teva identitat i els teus valors de marca. L’esdeveniment ha de ser un reflex de la companyia, pel que ha de ser coherent amb la imatge d’empresa, tant en el disseny, colors, escenografia com en les pròpies activitats i desenvolupament de l’acte.
  6. Aposta per actes personalitzats i únics que aportin un plus de valor als assistents. Crea experiències memorables i fes participi al públic, que se senti part de l’acte amb accions en què pugui intervenir, resolució de preguntes, dubtes… Això afavorirà que l’esdeveniment sigui recordat

Organitzar un esdeveniment és clau per afavorir la proximitat entre empresa i client i afermar una relació entre les dues parts a nivell físic. A més, també promou un contacte més directe amb els propis treballadors i en definitiva permet la creació d’experiències reals que van a millorar el creixement d’una marca.