Blog

Apps para eventos, clave en 2016

Apps per a esdeveniments, tendència estrella a 2016

El 2016 es presenta com un any clau en l’organització i desenvolupament d’esdeveniments. Les noves tendències continuen modificant la forma de planificar un acte de qualsevol tipus corporatiu, musical, cultural… El sector dels esdeveniments manté un continu repte any rere any, evolucionar per aconseguir al client a través de nombrosos canals, d’una tecnologia al seu servei i d’una optimització que potencia la diferenciació i el caràcter enriquidor dels esdeveniments.

En aquesta ocasió, ens volem centrar en una de les tendències clares que sembla cobrar protagonisme cada any, les apps. La tecnologia és cada dia més important en el sector de l’organització d’esdeveniments per les múltiples possibilitats que pot aportar a l’empresa, als professionals del sector, al públic, als mitjans i en general a cadascun dels aspectes que donen forma a un congrés, fira o esdeveniment. No importa tant la temàtica, ni el nombre d’assistents i ni tan sols el lloc, la tecnologia supera cadascun d’aquests aspectes per convertir-se en la clau protagonista de l’esdeveniment aquest any 2016. I les apps van a ser la seva arma principal. Les apps mòbils són una eina fonamental per reforçar des de la fidelització del client fins a optimitzar la interacció abans, durant i després de l’acte. En general, permeten millorar l’experiència de l’usuari, la qual cosa va a afavorir sens dubte, l’èxit de l’esdeveniment.

Les aplicacions mòbils aporten aquest toc necessari que marca la diferenciació de qualsevol acte i ofereixen tot tipus de funcionalitats. Des de conèixer el perfil dels assistents per contactar amb les persones més afins a la temàtica, a millorar el treball de l’organització a través de diverses enquestes i veure els resultats en temps real. A més, amb una app pots gestionar l’esdeveniment en tots els sentits, oferir plànols interactius als assistents, informar sobre l’agenda, transmetre un vídeo en directe, fotos, rebre feedback dels assistents, informar sobre el perfil dels participants/ponents, integrar les xarxes socials i oferir concursos i proves en directe, localitzar restaurants propers o associats a l’esdeveniment, així com hotels, entre molts altres aspectes.

Crear una app pròpia és una de les claus principals a l’hora d’organitzar i planificar un esdeveniment des de zero i a més per mesurar i analitzar el “després” de l’acte. Permet un contacte més directe i personal amb el públic i participants, a els qui els aporta un plus considerable que va a marcar l’èxit final de tot esdeveniment.